Jasonék Cannes-ban

 2013.10.08. 22:53 | OvibanKenobi

A héten zajlik Cannes-ban a 2013-as Mipcom, a világ legnagyobb televíziós és szórakoztatóipari vására, ahol a nemzetközi forgalmazók öt kontinens tévétársaságainak árulják sikervárományos sorozataikat.

Az eseményen jelen van a BBC Worldwide is, amely tegnap mutatta be a külföldi tévétársaságok képviselőinek legvonzóbb produkcióit, azok közül is kiemelve az Atlantist. A forgalmazó néhány különlegességgel is készült, például azzal a húsz négyzetméteres 3D Atlantis-festménnyel, amely az esemény ideje alatt a Cannes-i fesztiválpalota előtti tér aszfaltját díszíti. A rendhagyó grafikát a sorozat két főszereplője, Jack Donnelly (Jason) és Aiysha Hart (Ariadné) leplezte le hétfőn délután. Mutatja a Mipcom jelentőségét, hogy a rendezvény idejére a Francia Riviérára utaztak a sorozat producerei is.

mipcom2013_3d_aszfalt.jpgJack Donnelly (Jason), Aiysha Hart (Ariadné) és a Cannes-i aszfalt alól előbukkanó Atlantisz

Közben a Hollywood Reporter a Mipcom idei felhozatalát szemléző összeállításában az Atlantist nevezi meg az egyik esélyes sorozatként, amely a következő években világhódító sikert arathat. Nem minden alap nélkül, hiszen a fantasy sorozatot a kanadai Space és a franciaországi Canal+ már az angol bemutató előtt megvásárolta.

Paul Dempsey, a BBC Worldwide globális piacokért felelős elnöke ennek kapcsán így nyilatkozott: "A Mipcomon a vásárlók mindig hatalmas érdeklődést mutatnak az innovatív drámai sorozatok iránt, különösen, ha azokban a legjobb írók és jó nevű tehetségek működnek közre. Az a tény, hogy az Atlantist már a Mipcom előtt eladtuk Franciaországba és Kanadába, bizonyítja, hogy a BBC Worldwide-ra ma már úgy tekintenek, mint amely a legnagyobb kaliberű sorozatokat kínálja."

Egy kis nézettség

A brit televíziós nézettséget mérő intézet, a BARB tegnap kiadott hivatalos számai szerint az Egyesült Királyságban 7,36 millióan látták az Atlantis első epizódját. Ez jócskán meghaladja az előzetes várakozásokat. A sorozatpremier szeptember 28-án este 5,62 millió nézőt ültetett a képernyők elé, további 1,74 millió néző pedig felvételről tekintette meg az epizódot.
A hivatalos nézőszám magasabb, mint öt évvel korábban, ugyanebben a műsorsávban a Merlin első részének 7,15 milliós nézettsége.
Az Atlantis második részét múlt szombaton 5,05 millió néző tekintette meg, ami 570 ezerrel kevesebb, mint egy héttel korábban. Az esés azonban sokkal kisebb, mint amit a Merlinnek kellett elszenvednie 2008-ban (6,6 millióról 4,95 millióra). A képhez hozzátartozik, hogy a Merlin második része sokkal korábbi időpontban, 18.00 órakor került képernyőre, viszont nem kellett az angol X-faktorral megmérkőznie, ahogy az Atlantis első két részének.

További érdekesség, hogy akárcsak egy hete, most is az Atlantis aktuális epizódja a legnépszerűbb műsor a BBC iPlayer nevű online videotárában.

Címkék: marketing nézettség 1. évad események aiysha hart jack donnelly

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcatlantis.blog.hu/api/trackback/id/tr705557958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása