Már csak egyetlen jelenet maradt hátra a trükkszakemberek számára, így jövő héten vélhetően elkészül az Atlantis első évadának utolsó vizuális effektusa is.
Az Atlantis vizuális effektusainak kizárólagos szállítója, a londoni székhelyű Vine FX összesen 1088 trükkfelvételt készített a sorozat első 13 epizódjához. Ezek közt szerepeltek számítógéppel alkotott helyszínek, tájképek és nem utolsó sorban a mitológia világának 3D animációval életre keltett lényei.
Utóbbiakról osztotta meg az alábbi látványterveket Martin Rezard, a sorozat tervező csapatának művésze.
A hárpia látványterve a hatodik epizódból (forrás: Martin Rezard)
Hárpia szemből (forrás: Martin Rezard)
A nyitóepizódban szereplő Minótaurosz (forrás: Martin Rezard)
Szatír látványterve a második epizódból (forrás: Martin Rezard)
Kampé, az alvilági Tartarosz őrzője a kilencedik epizódból (forrás: Martin Rezard)
Kétfejű gyík az első epizódból (forrás: Martin Rezard)
Mint látható, ezek a lényekről készült tervek gyakorlatilag teljesen megegyeznek a kész epizódokban látottakkal. Johnny Capps, a tavaly befejeződött Merlin és az Atlantis producere egy nemrég adott interjúban így mesélt a vizuális effektusok tervezéséről:
A Merlin utolsó évében az volt a nagy dolog, hogy házon belülre hoztuk a CGI-t. Úgyhogy most szorosan kézben tartjuk ezt a területet. Amikor felvázoljuk a cselekményt, mindig megbeszéljük: Át lehet ezt ültetni látványra? Fog működni ez a szörny? Mennyire fog tudni működni? Ez nagyon fontos része a történet megtervezésének. Ha úgy gondoljuk, hogy látványra nem tudunk valamit jól megvalósítani, akkor azt inkább elvetjük. De jelen pillanatban igazán semmi nem rettent el bennünket, mert rengeteg tapasztalat van a hátunk mögött, így ma már sokkal magabiztosabban meg tudjuk ítélni, hogy mit lehet kihozni egy televíziós költségvetésből és határidőből, mint a Merlin első évadának idején.
Íme néhány példa az Atlantishoz megvalósult trükkfelvételekből:
Kétfejű gyík Atlantisz utcáján (forrás: Vine FX)
Kirké megidézi a hárpiát (forrás: Vine FX)
A szatírok verme Dionüszosz templomában (forrás: Vine FX)
A Minótaurosz (forrás: Vine FX)
Atlantisz látképe este (forrás: Vine FX)
Trónterem a fellegvárban (forrás: Vine FX)
Fúriák a sivatagban (forrás: Vine FX)
Atlantisz nappal (forrás: Vine FX)
Bár a legnagyobb kihívást minden bizonnyal a mitológia különleges lényei jelentették, a trükkszakemberek számos helyszínt is alkottak a sorozathoz, szoros együttműködésben a produkció látvány- és díszlettervezőjével, Paul Crippsszel. Munkáik közé tartozik a trónterem, Poszeidón temploma, a templom előtti tér, Dionüszosz temploma, Atlantisz különböző látképei, valamint a víz alatti felvételek és a tengeralattjáró az első epizódból. A Vine FX részéről Michael Illingworth, az Atlantis vizuális effektusainak gyártásvezetője így nyilatkozott:
Izgatottan veszünk részt egy ilyen fantasztikus tévéprodukcióban. Az Urban Myth Filmsszel és a BBC-vel szorosan együttműködve olyan minőségi vizuális effektusokat gyártottunk, amelyek egyben költséghatékonyak a televízió számára.
A teljes csapat fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy létrehozza a számos és sokféle vizuális effektust, a teljesen CG lényektől a komplett digitális helyszínekig. Hihetetlen büszke vagyok arra, amit elértünk.
A fináléhoz alkotott látványt - beleértve az utolsó befejezésre váró felvételt - még csak ezután szemlélhetjük meg, de minden bizonnyal jövőre, az Atlantis második évadában is találkozhatunk ezeknek a szakembereknek a sokrétű munkájával.