Már csak egy hét van hátra az Atlantis brit premierjéig! A hétvége folyamán a sorozat négy főszereplőjével olvashattok interjút; elsőként az Ariadnét alakító Aiysha Harttal.

s101_ariadne_pasiphae.jpg

Hogy jött neked ez az egész?

A februári pilot szezonban rengeteg tévésorozat meghallgatásán jártam, akkor kaptam meg az Atlantis forgatókönyvét. Este az ágyban olvastam el, és nagyon tetszett - nem lehetett letenni. Elmentem egy előzetes meghallgatásra a szereposztó rendezőhöz, majd egy hétre rá visszahívtak egy olvasópróbára, amin ott volt a producer és Jack (Jason), hogy megnézzék, összeillünk-e és jól működünk-e együtt. Nem kellett sokáig várnom, mert nem sokkal ezután szóltak, hogy megkaptam a szerepet.

Milyen volt a meghallgatás - gondoltad, hogy tiéd lesz a szerep?

Borzasztóan izgultam, és elsőre nem igazán számítottam semmire sem, mert abban az időszakban rengeteg szerepmeghallgatáson jártam, de ez olyasmi volt, amit nagyon szerettem olvasni, ezért igazán akartam, hogy meglegyen. Jó érzéssel töltött el, és nagyon élveztem az összeolvasást Jackkel, de arra számítottam, hogy legalább még egyszer vissza fognak hívni, ezért nagyszerű volt megkapni a jó hírt.

Hol voltál, amikor megtudtad, hogy kiválasztottak Ariadné szerepére?

Ez a születésnapom másnapján történt, épp elmentem ebédelni a barátaimmal, amikor felhívott az ügynököm. Azt mondta, "remek szülinapi ajándékom van számodra... megkaptad Ariadné szerepét az Atlantisban!"

Jártál azelőtt más nagy BBC-sorozat szerepmeghallgatásán?

Ilyen méretű sorozatén nem, és a műfaj is újdonság számomra, nem hasonlít semmihez, amit korábban csináltam. A legutóbbi munkám egy akciófilm és egy pszicho-thriller volt, úgyhogy ez valami egészen más, valami olyan, amit mindig is szerettem volna csinálni.

s1promo_ariadne_lo_580x340.jpg

Milyen volt az első forgatási nap?

Ez volt az első alkalom, hogy az első napon teljesen nyugodtnak éreztem magam egy új forgatáson, és azt hiszem, ebben nagyon nagy szerepe van annak, hogy ez a stáb korábban dolgozott már együtt. Érezni lehet a pozitív energiát a forgatáson, és ez igazán megnyugtatólag hatott rám. Segített az is, hogy az első jelenetem Jackkel volt, és azt a jelenetet forgattuk, amit a meghallgatáson már elpróbáltunk együtt.

Amikor beléptél a díszletek közé, olyan volt, mint amire számítottál? Fel voltál készülve a díszletek és a produkció méreteire?

A film, amit előtte forgattam, csupa külső helyszínen készült, és bár dolgoztam már stúdióban, soha nem olyan hatalmas kulisszák között, mint amilyenekkel Walesben dolgozunk; ezek óriásiak. Nagyon izgalmasnak találom, tele voltam kíváncsisággal, rögtön megnéztem a zöldhátteret és az utcát, amit felépítettek. Nagyon szeretem azokat a műsorokat, amik bevezetik a nézőt a kulisszák mögé, úgyhogy a dolognak ez a része kifejezetten tetszik nekem. Marokkó pedig teljesen egyedi élmény volt, egészen másképpen grandiózus. Ott gyönyörű valódi sivatagi háttereink voltak, amik kilométerekre nyúlnak el és hihetetlen díszletek, amelyek olyan hatalmasak, hogy az ember tényleg eltörpül mellettük. Ez volt az a pillanat, amikor minden kézzelfoghatóvá vált, és el tudtuk képzelni, hogyan fog kinézni az egész, amikor elkészül. Mielőtt Marokkóba mentünk, inkább csak elvont képem volt arról, hogyan fog kinézni mindez, de onnan visszatérve már sikerült elhelyezni mindent.

Milyen volt Marokkóba utazni a többiekkel?

Nagyon jó volt, mert Walesben különböző helyeken lakunk, és munka után mindenki hazamegy, úgyhogy ott jobban kialakult a közösség, mert a színészek és a stábtagok mind a szállodában laktak. De az is jó volt, hogy lehetőségünk adódott egy kicsit körülnézni.

Ariadné - milyen ez a lány?

Nem egy átlagos hercegnő, hanem háromdimenziós karakter. Amikor először találkozunk vele, a palotában kénytelen magára erőltetni egy szerepet, és nem tudja megmutatni az igazi énjét. De amikor Jason belép az életébe, újabb oldaláról ismerjük meg. A fiú fenekestül felforgatja az életét, és látjuk, ahogyan kinyílik. Egyszerre sérülékeny és erős, és szembe mer szegülni a hatalommal. Ez eleinte néma lázadásnak mutatkozik, ami aztán nyílt ellenszegüléssé válik. Nagy tűzijáték várható, és nagyszerű dolog eljátszani a karakter fejlődését.

s1promo_ariadne_580x340.jpg

Szóval nem felhőtlen a viszony Ariadné és a mostohája, Pasziphaé között?

Furcsa a kettejük kapcsolata - a mostohaanyja előtt nem tud önmaga lenni, és kénytelen falakat emelni, hogy megvédje magát. Sarahval (Sarah Parish) nagyszerű jeleneteink vannak, kézzelfogható a feszültség kettejük között; a jó és a rossz birkózása. Egyre jobban felismeri a veszélyt Pasziphaéban, annak ellenére, hogy jóságosnak tetteti magát. Pasziphaé szörnyen féltékeny Ariadnéra, amiért jó a kapcsolata az apjával (Minósz királlyal). Pasziphaé elkezd úgy tekinteni Ariadnéra, mint aki akadálya az ő hatalmának. Nagy élvezet ezeket a feszültséggel teli jeleneteket forgatni, mert a kamerán kívül teljesen más a viszonyunk!

Szóval ennyi izgalom van, és még fantasztikus jelmezeket is viselsz!

Bizony, nagyon stílusosak! Fantasztikus jelmezes részlegünk van; valami olyannal akartak előállni, ami tükrözi az ősi görög kultúrát, de van némi modern beütése. Kiindulásképp a leggyönyörűbb rajzokat készítették el minden szereplőről, a stílusok nagyon kurrensek, ugyanakkor kötődnek a darab stílusához. Fantasztikus színeket választottak, amik szépen feldobják Atlantisz hátterének természetes tónusait.

Milyen érzés, hogy a közönség először találkozik majd Ariadnéval?

Ijesztő, mivel nem lehet tudni, hogyan fogadják őt a nézők. Azt remélem, hogy elsőre kissé titokzatosnak tűnik majd, mielőtt az embereknek lehetősége adódik megkedvelni, ahogy előbújik a páncéljából. A karakter annyi mindenen megy keresztül - a közönség pedig vele együtt járhatja végig ezt az utat, de csak fokozatosan, elsőre nem sokat árul el magáról.

Forrás: BBC

Címkék: interjú 1. évad aiysha hart

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcatlantis.blog.hu/api/trackback/id/tr275527285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása