Nem mondanám, hogy lehengerlő, de mindenképp korrekt epizóddal indul az Atlantis. Könnyed hangvétel, sok humor, kellő mennyiségű akció, számos kérdés és kevés dráma jellemzi a nyitóepizódot.

Szubjektív értékelés következik, elsősorban azzal a szándékkal, hogy helyet csináljak a ti véleményeteknek. Ha igény mutatkozik rá, minden további epizódhoz lesz egy kibeszélő bejegyzés (az évad brit vetítéséhez igazodva), ahol meg lehet majd vitatni a látottakat. Nos, ezek az én gondolataim az első rész után...

A sorozatnyitó epizódnak pozitív és negatív vonásai egyaránt akadtak. Mindenképp pozitívumként említeném a gazdag látványvilágot, ami a beharangozók alapján nem ért meglepetésként, de fontos kiemelni, hogy néhány éve, bizony, ilyen látványt még csak mozivásznon tudtunk volna elképzelni. Legyen szó Atlantisz népes utcájáról, a királyi palotáról, Poszeidón templomáról, vagy a Minótaurosz barlangjáról, a helyszínek, a hátterek pazarul festenek. Mindez ráadásul 35 milliméteres filmre forgatva, Dale McCready operatőr igényes fényképezésében.

Fontos volt, hogy Atlantisz igazi városként működjön, és ezt a célt is sikerült elérniük az alkotóknak. Atlantisz nem egy kis porfészek; nemcsak hatalmas városfalakat, hanem népes utcákat, nyüzsgő forgatagot, változatos épületeket láthatunk.

shot101_trio.jpg

A sorozat másik erényének a Howard Overman által alkotott karakterek ígérkeznek. Kettőt máris megszerethettünk. Robert Emms stréber Püthagorasza nagyszerű figura, pont annyira karikatúra, hogy ettől színessé és ne lapossá váljon a karakter. Emms játéka pedig kifejezetten szerethetővé teszi.
Rajta is túltesz Mark Addy iszákos, pocakos, szájhős Herkulese, aki egy rész után egyértelműen a sorozat csúcspontja számomra. Ráadásul Addy az első pillanattól kezdve brillírozik a szerepben, amiben jól kiszolgálják Overman dialógusai.
Bár a történet Jason körül forog, a trióból egyelőre legkevésbé ő nőtt a szívemhez. Elsőre Jack Donnelly alakításában sem tudtam kiemelendőt találni, bár egyelőre nincsenek is olyan lehetőségei, mint két kollégájának. Semmi akadályát nem látom, hogy igazán megkedveljem két-három epizód után, de úgy tűnik, egy résznél több kell ehhez.

Az olyan szereplők, mint Minósz, Pasziphaé és Ariadné bemutatkoznak ugyan, de sok szerep nem jut nekik, ami talán nem is baj egy bevezető epizódban.

Önkéntelenül felmerült bennem, hogy dupla epizódként talán jobban működött volna a sorozat nyitánya, jutott volna idő néhány részlet kibontására, ám érthető, hogy ezt a kockázatot nem merték bevállalni a producerek. Az epizód tempója tulajdonképpen jó, nem ül le és nem is kapkodó. Azt viszont joggal róhatjuk fel, hogy Jason túl hamar túlteszi magát a tényen, hogy egy párhuzamos világba csöppen. Az ebből adódó kételyek és dilemmák elsikkadnak, amit az epizód egyetlen komoly problémájának látok.

Amiben mindenképp erősíteni kell a sorozatnak, az a dráma. A bevezető epizódban ebből kapjuk a legkevesebbet. Biztos vagyok benne, hogy ez nem marad így sokáig.
Egyébként az epizód hangvételével nincs gond. Aki újabb Spartacust vagy Trónok harcát vár az Atlantistól, az ugyanúgy téved, mint aki történelmi hűséget kérne számon egy fantasy sorozaton.
Olyan kérdéseket sem érdemes feszegetni, mint hogy milyen nyelven beszélget Jason az atlantisziakkal, vagy hogy a történelemmel milyen viszonyban áll a másik világ, ha egyszer Püthagorasz mindkettőben létezik...

shot101_roncs.jpg

Vannak viszont kérdések, amelyekkel Overman maga tűzdeli tele a forgatókönyvet: Kicsoda Jason? Mit titkol el előle az Orákulum? Valóban meghalt az apja? Mi lehet az anyjával? (Tegye fel a kezét, akinek nem jutott eszébe, hogy maga az Orákulum lenne az!) Theos (a Minótaurosz) milyen módon árulta el Jason apját?
A válaszokra nyilván fokozatosan számíthatunk.

Meglátjuk, a bevezető után hány epizód kell, hogy a sorozat felnőjön a benne rejlő potenciálhoz. A jó hír, hogy minden elem megvan az Atlantisban, ami egy élvezetes fantasy kalandhoz kellhet.

Most pedig következzenek a ti véleményeitek! Ha már láttátok az epizódot, írjátok meg kommentben, mi tetszett és mi nem!

És mindjárt egy kis közvélemény-kutatást is tartanék. Írjátok meg, nektek az alábbi nevek melyik alakja tetszik jobban!
Jason vagy Iaszón?
Pitagorasz vagy Püthagorasz?
Herkules vagy Héraklész?

Címkék: 1. évad kibeszélő

A bejegyzés trackback címe:

https://bbcatlantis.blog.hu/api/trackback/id/tr145540587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AislinCeivun 2013.09.30. 11:58:56

Szia, Balinor! A Merlin zártát követően örömmel láttam, hogy Atlantis blogba kezdtél, olvasom is rendszeresen, noha kommentelni nem szoktam. De erre a bejegyezésre már csak muszáj felvennem a tollat! :)

A látványvilágot illető megjegyzéseiddel teljes mértékben egyetértek, tényleg pazarul nézett ki minden. Kissé tartottam a CGI-től, de mind a sárkány, mind a Minotaurus remekül nézett ki, és szerintem a színészek is jól vették a zöldvásznas munkát. Nem tudom, ténylegesen mennyi volt a látványból Marokkó, és mennyi a walesi stúdió díszletei, de Atlantisz városába teljesen bele tudtam merülni, így mindenképp jár a pirospont.

Én még a zenei világot is kiemelném: minden soundtrack nagyon tetszett, sőt a legelső track, ami megszólal, egyszerűen fantasztikus - a hátam borsózik a gyönyörtől, valahányszor meghallom a hölgy hangját!

Összességében véve én a színészekkel is meg voltam elégedve. Pythagoras karaktere tüneményes, Robert pedig nagyon jól alakítja. Itt előzetes aggodalmam abból adódott, vajon nem lesz-e, úgymond, "Merlin" karakterének utánzata - legalábbis annak a Merlinnek, akit Camelot udvara ismert; csontos, nyurga, esetlen gyerek, akinek comic relief karakterként csak alkalmanként adatik meg a felcsillanás lehetősége. De nem, Pythagoras komoly volt, a testi adottságai ellenére is erős karakter, és kellően differenciált Merlintől ahhoz, hogy ne érezzem különösebb szükségét az összehasonlításuknak.

A Game of Throne-t nem nézem, így azt hiszem, a Flintstone filmeket leszámítva nem volt még szerencsém Mark Addyhez, ahogyan Herculest játssza viszont, azzal mindenképp belopta magát a szívembe. :D Tetszett, hogy minden comic pillanat ellenére Hercules volt a józan ész hangja, aki megkérdőjelezte Pythagoras döntését, miszerint segítséget ajánljon a furcsa idegennek. A karakter-hűtlenséget illetően pedig, nos, nem lehet mindenki egy Kevin Sorbo, nekem a Merlinben is az tetszett, mennyire újraírták a legendákból ismert karaktert, úgyhogy eleddig rendkívül élvezem ezt a, te szavaiddal élve, "iszákos, pocakos, szájhős" karaktert. :)

Jasonnel szerintem kissé túlzásba vitték a fanservice-t (és ezt én mondom, aki tipikus fangirl vagyok!!), ami a karaktere rovására ment. Szép az a szexi felsőtest, persze, de a hosszan testmutogató plánok helyett valóban foglalkozhattak volna egy kicsit többet azzal a problémával, amit a világ-váltás okozhatott a srácban.
Már vannak is fanficek, az egyikben a Minotaurus legyőzését követő estén Jason kissé becsíp, és a saját világáról kotyog a többieknek: ["Two days ago I set off on an adventure, yes. But I never expected to be completely cut off from my friends and family. You can't know - but everyone I ever loved, they're gone." Jason took a breath that almost sounded like a sob. "More than that - everything I knew is gone. I mean, washing machines. Television. My iPhone. The entire Internet. Pasteurised milk. Tea. What I wouldn't give for a cup of tea right now, and you don't even know what I'm talking about."] /Why The Poets Sing by EdgeOfLight/ Hatalmas ez a kis monológ, és pár mondat elég volt ahhoz, hogy kellően felvetítse, min mehet keresztül a srác. Én is nagyon hiányoltam ezt a tényleges canonból.

AislinCeivun 2013.09.30. 11:59:35

A királyi családot illetően nem sokat láttunk belőlük, Pasiphae és Minos első ránézésre oké, Ariadne színésze is jól hozza a karaktert. Ami viszont nem tetszett, hogy Ariadne és Jason hosszú és folyamatos szemezgetésétől úgy éreztem magam, mintha le akarnák nyomni a torkomon a párost. Oké, teljesen egyértelmű, hogy ez lesz az Offical Pairing, mégis célszerűbbnek találtam volna egy kicsit, hogy is mondjam, "subtle" módját a megközelítésnek. Most komolyan, az áldozatok felkészítésénél már csaknem el is csattant egy csók xD Ettől függetlenül érdekes lesz látni, mi bontakozik ki közöttük. Ariadne, mint erős és makacs leányzó, rendkívül megnyerte a tetszésem.

(Zárójelbe teszem, mert na, de akkor is muszáj vagyok megemlíteni, mennyire boldoggá tett a bromance magvak elvetése is Pythagoras és Jason első találkozásának pillanatától fogva :D A készítők épp úgy játszanak, mint a Merlinnél, vagy mint Gatiss és Moffat a Sherlocknál, és ez izgalmas színt ad a sorozatnak.)

A felvetett kérdések - érdekesek! Jasonnek valószínűleg születésétől fogva a vérében van az "atlantiszi nyelv", felteszem, azon a nyelven beszél, csak épp ezt ő maga sem veszi észre. Hogy ki ő valójában, arról kering egy érdekes teória tumblr-en (phoenix-rising-from-its-ashes.tumblr.com/post/62607301979/after-doing-some-thinking-and-some-research-i-have) miszerint Jason valójában Poseidon isten fia (aki, ha úgy vesszük, igenis a "holtak között jár", Theseus - aki az eredeti legendában ugyebár Ariadne segítségével legyőzte a Minotaurust, és sok egyéb hőstettet végrehajtott. Persze lehet, semmi köze hozzá, nekem mégis meglehetősen szimpatikus ez a theory.^^

Első gondolatom nekem is az volt, hogy az orákulum az anyja! Haha! Elvégre az apja tengeralattjáróját is Oracle-nek nevezte el... Fogalmam sincs, hogyan árulhatta el a Minotaurus az apját, de gondolom, ki fog derülni.
Engem jobban érdekel most az, hogy vajon Helena szája el fog-e járni azt illetően, hogy mit hallott a barlangban! A Minotaurus annyira hangsúlyozta Jasonnek, hogy ne hagyja, hogy mások megtudják, ki ő, hogy szinte adja magát a szitu, hogy Helena elkotyogjon valamit...
Persze az is lehet, hogy elvész a szürke ködben, mint szerencsétlen Sefa. x)

Ej, már nagyon hosszúra nyúlik ez a kommentem... Nézd el nekem, örülök, hogy van hely, ahol kibeszélhetem, nem csak tumblr-en rebloggolok minden gifsetet, amit csak találok :D

Ha már közvélemény, én az első változatokra szavazok. Én magam az eredeti/angol átírásokat használom, de ha már magyarosítás, a fonetikus jobban bejön. Pyth "ü" betűvel pl egyszerűen bántja a szemem, Iaszón pedig mintha egy teljesen más figura lenne, mint Jason X'D

No, kedves Balinor, remélem, nem bántad meg, hogy véleményt kértél. :P

Fanni95 2013.09.30. 14:38:33

Mindent elmondtatok előttem :)
Azt tenném hozzá, hogy lehet cskak ezért látom így mert néztem a Merlint és tudom, hogy ez a Merlinesek következő projektje, de akárhogy néztem, nekem süt belőle, hogy a két sorozatnak van köze egymáshoz. Mint technikában, rendezésben stb. (nem csoda, a háttérstáb nem cserélődött)
Mindez persze színiszta pozitívum! Külön várom már, hogy mikor toppan be Colin, de nem jön, helyette jön Mark Addy és rájövök, hogy ez jó és tetszik :)
Szóval ennyi. Várom nagyon, hogyan építik föl, mikor teljesedik ki és hogyan alakulnak a szereplők közti kapcsolatok. :)
Közvéleményre: Jason, Püthagorasz, Herkules :)

Zsanett71 2013.09.30. 17:46:44

Fanni95-tel teljesen megegyezik a véleményem :) Én nagyon éreztem benne Merlin sorozat stílusát, mentalitását. Pitagoraszban egy fél Merlin veszett el. Az esetlen, okos fiatal "srác", aki óhatatlan megnevetteti a nézőt. Herkules teljesen Gaius, egy kis vagánysággal megspékelve :D. Viszont azzal is egyetértek, hogy a főszereplő Jason tényleg könnyen elfogadta a változásokat. Igaz azzal volt megmagyarázva, hogy innen származik és Ő említette is a hely ismerős neki.
Jason személye nekem is egy nagy kérdőjel. Rácsodálkozott a város falaira, a sárkányszerű lényre, egy kicsit Pitagorasz-ra, viszont nem látszott rajta olyan nagy ijedtség az ismeretlen világ láttán. Inkább csak olyan naivitás, mint mikor Merlin megérkezett az első napon a várba, és felcsillant a szeme a forgatagon, amit ott látott.
Közvéleményre nekem inkább a Jason, Pitagorasz, és Herkules alakban tetszenek a nevek. Ezek így közismertebbek, talán első olvasásra érthetőbbek. :)

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.09.30. 20:12:25

@AislinCeivun: Egyáltalán nem bántam meg. :) Köszi a sok érdekes gondolatot!
Számítok rá jövő héten is! ;)

@Zsanett71: "azzal volt megmagyarázva, hogy innen származik és Ő említette is a hely ismerős neki."
Való igaz. És elmondja azt is, hogy világ életében kívülállónak érezte magát. Szóval a magyarázat több ponton ott van a dialógusokban, csak valahogy mégis több időt szántam volna Jason sokkjára.

@Fanni95: Nagyon örülök, hogy az a stáb, amelyik öt éven át tanulta, hogyan kell ilyen sorozatot csinálni, most újra együtt dolgozik, és egy másik produkcióban meg tudja mutatni ezt a tudást.

Kymy 2013.09.30. 20:35:02

Egyetértek az előttem szólókkal.
A képi világ, a város csodaszép.
Először nekem is furcsa volt, hogy Jason milyen hamar beilleszkedett a városban, pedig eleinte mindenre rácsodálkozott. De ami a legfurcsább, hogy nem kereste a visszautat /habár először az apja eltünésére akart magyarázatot találni/.
Folyton azon agyaltam, hogy ki lehet az apja, még Minószra is tippeltem /csak valamilyen gonosz mágia, varázslat miatt nem emlékezett rá, hogy van egy fia/ Azután nekem is beugrott Poseidon, mint lehetséges apa jelölt. De az is eszembe jutott, mi van ha Jason apja és Minósz király 1 nőt szerettek, csak mikor Minósz megtudta, hogy a nő fiút szült, és nem neki, akkor megölte, vagy valahogy eltüntette a nőt, de a gyereket /Jasont/ az apja még időben valami mágia segítségével el tudta menekíteni a mi világunkba. Tuti, hogy Jason apja varázstudó mágus volt, vagy még az is. De az biztos, hogy még nem halt meg. Az Oraculum biztosan nem az anyja, talán a nagyanyja, vagy a nénikéje lehet.
De az is biztos, hogy Pasiphae nagyban keverte a szálakat / nem akartam csúnyát írni/, és az Ő keze is benne van Jason anyja és apja eltüntetésében. Sőt, biztosra veszem, hogy Ariadne anyja eltüntetésében, megölésében is benne volt a keze.
De még az is lehetséges, /ha beigazolódik a sejtésem/, hogy Jason és Ariadne testvérek, és csak a végén derülne ki. Na, az lenne az igazi dráma. /Mint annak idején Leia és Luke esetében/ de lehetnek unokatestvérek is, pl. Minósz és Jason apja testvérek voltak /csak a trón közbeszólt/
Ami biztos, hogy Minósz mágia alatt áll /Pasiphae/ és a lánya tudja ezt, de nem tud még ellene tenni semmit sem.
A Minotaurust is Pasiphae varázsolhatta el.
Vajon az Orakulumnak van -e olyan varázsereje, mint Pasiphae-nak? Habár az szememben az Orakulum nagyon hajaz Merlinből a nagy sárkányra és az Ő bölcs tanácsaira. Ott is a sárkány tudta a jóslatot előre, volt is varázsereje, hogy segítse Merlint, és itt is az Orakulum ismeri a jóslatot, de a szavakon túl nem segít /még/ Jason-nak.
A két jóbarátról pedig annyit, hogy telitalálat volt a két színész a szerepekre.
Kíváncsi vagyok, hogy a görög mondavilágból még mennyi hőst, lényt, szereplőket vesznek elő?
Vajon megkockáztatják a producerek, hogy Merlin lovagjait is valamilyen szerepben előhozzák, /mármint a színészeket/?
Jasonra visszatérve. Ha hiányzik is neki a másik világ a maga kütyüivel,kényelmével, nem nagyon fogja kikotyogni a titkát, egyrészt az Orakulum tanácsai, intelmei miatt, másrészt, tudja, hogy senki nem hinne neki.
De hová tüntek a ruhái?

Kymy 2013.09.30. 20:39:00

Bocsika a hosszú szövegért.
Még annyit, remélem, hogy hamar feltünnek az Agronauták.

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2013.09.30. 20:41:15

Közvélemény: Jason, Pitagorasz (ez volt az a2 + b2= c2, ugye?:$:D) és Herkules:)

a Zene valóban nagyon nagyon nagyon jóóó:)
néha én is éreztem egy két Merlini hasonlóságot :) de ez szerintem jobbára Capps & Murphy (és a többi közös emberke) miatt volt így :)

ez az Orákulum mint az Apuka tengeralattjárójának neve tényleg eléggé szembetűnő hasonlóság ahhoz, hogy erősen feltételezzük, hogy Orákulum az Anyuka. De fura, nekem az epizód vége felé még az is az eszembe jutott, mi van a Királyné(?) az. Olyan furcsán nézett Jason-re miután a srác visszaadta a leányzónak azt a nyakláncot(?). Bocsi, még sok a kérdőjel, szerintem még újranézem az epizódot. Nagyon nagyon bejött így elsőre :)
Egyébként van egy olyan érzésem, hogy Jason még szokja magában ezt a világot, amellett, hogy érzi, ide tartozik. :) Még így is tele van kérdéssel, csak nem akarja (vagy nem hagyják, hogy) minden nap "zaklassa" az Orákulumot, mint Merlin tette a Sárkánnyal az első évadban :P :D (ha már párhuzamok-különbségek:D)
Pitagorasz egy tüneményes fickó :) Herkules meg nagy arc, nagyon hamar megszerettem őket is meg Jasont is. :)
Kíváncsian várom a következő epizódot (és CicMaxék fordítását hozzá, amiért persze, mint a Merlin esetében is, most is nagyon hálás vagyok! <3 ) :)

Kymy 2013.09.30. 20:42:27

Ha Jason ismeri a mi világunkból /és miért is ne ismerné/ a görög mondavilág lényeit, szereplőt, hőseit, vajon még mennyiszer szólja el magát? A második rész előzetesében is, mikor Meduza bemutatkozik, csodálkozva néz rá, mint aki már hallott volna róla.

Kymy 2013.09.30. 20:54:07

@Kymy: Vagy kapásból rögtön a haját bámulta?

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.09.30. 22:15:13

@Kymy: "Ha Jason ismeri a mi világunkból /és miért is ne ismerné/ a görög mondavilág lényeit, szereplőt, hőseit, vajon még mennyiszer szólja el magát?"
Én is kíváncsi vagyok, hogyan fog ez működni.

@NapShe: Különösen azt értékeltem a zenében, hogy más volt a hangzásvilága, mint amit a Merlinben megszoktunk.

kingaa. 2013.09.30. 23:20:19

Nekem eddig nagyon bejön. Amúgy is görög mitológia imádó vagyok tehát már a kezdetektől tudtam hogy ez nekem való lesz:D Az epizód szerintem egyben volt a látvány zseniális és akár ki volt a jelmez tervező neki is egy nagy piros pont mert nekem nagyon tetszenek. Kicsit tartottam,hogy hasonlítani fog a Merlinre de abszolút nem és ennek örülök. (mondjuk a Jason/Ariadné zene nagyon hasonlított az Arthur/Gwen hez :)de gondolom zeneszerzőt nem váltottak a stábban) A Merlin vége óta én gyakorlatilag Trónok Harcán élek tehát Mark Addyben nem kételkedtem Robert Emms játéka is elég jó DE Jack Donnelly nem tudott lenyűgözni. Valahogy hiába ő a főszereplő nem igazán tudott érdekelni maga a karakter. Valószínűleg későbbi epizódokban majd fejlődni fog de valahogy nekem elég gyenge volt. Ahogy említettétek ez nekem is feltűnt hogy túl gyorsan túl tette magát a "másik világban vagyok" sokkon ez valószínűleg amiatt mert nem volt elég idő a forgatókönyvnek és kicsit megrövidítették de valahogy én rögtön elsőre se éreztem annyira ezt a hű de nagy meglepődést. Jacknek nagyon kell dolgoznia, hogy az én szememben felhúzza magát. Viszont nálam ez szinte hagyomány hogy jobban felfigyelek a kevésbé előtérbe helyezett karakterekre (pl. Merlinben is rögtön morgana lett a kedvencem és ez így is maradt, Arthurt meg sosem tudtam igazán meg kedvelni) tehát nekem valahogy Minósz és drága felesége nagyon bejön habár alig láttunk valamit belőlük. Ők az a kis kellemesen gonosz páros ha bár a király picit el van nyomva Pasiphaé által, de belőle ki lehet nézni bármit hiszen a hatalom megvan hozzá és a kellő gonoszság is tehát rendesen meg fogja keseríteni főhősünk életét aminek én nagyon örülök :D (gyógyíthatatlan fő gonosz mániám van bocsánat)nagyon remélem többet is foglalkoznak majd velük, engem az ő történet száluk érdekel a legjobban és ugye ezzel együtt Atlantis multja amiből remélhetőleg esetleges flesh back formában kapunk is. Ariadné már annyira nem szimpi nem értem ezt az mászunk rá az első szépfiúra aki besétál a kapun dolgot hagyhatták volna ezt kicsit lassabbra is. Orákulum tekintetétől frászt kapok nem tudom nekem kicsit ijesztően furcsa és nekem egyáltalán fel sem merült,hogy ő lenen Jason anyja, nem is igazán gondolkoztam el Jason családján. Viszont ami kicsit érdekes számomra, az rendben hogy ez egy másik világ és nem igazán valósághű csak csipegetnek a görög mitológiából, de ha ez egy teljesen másik világ azaz nincs még köze se a görög területhez akkor a Jason és a komplett rendes világhoz hogyan jutottak el olyan dolgok mint Pitagorasz egyenlete stb. és mind ezek a legendák. Mert még ha időben ment volta vissza úgy rendben de így nekem kicsit érdekes. Nos, én ennyit tudok mondani, várom a következő epizódot ahol végre felbukkan Medusa akit nagyon várok, hogy hogy oldják meg az ő történet szálát+ ő most pozitív vagy negatív karakter lesz, hiszen általában negatív de így kígyóhaj és kőszem nélkül kitudja..

Caretha · http://themusketeers.blog.hu/ 2013.09.30. 23:20:24

Attyaég, mennyien-mennyit írtak már :D De jó! Annyira hiányzott már a Merlines életérzés, a blogra járás és egyebek..

Hmm, hát szerintem a storyn még nagyon korai agyalni, az majd alakul magától, azt félem a legkevésbé :)

Amitől én tartok, az a CGI. Nekem a minotaurusz pl. nagyon nem jött be, egyszerűen csúnya volt. Sokkal jobban jártak volna - szerintem - egy igényesen bábbal, nem kellene mindenáron erőltetni a CGI-t. Mondjuk az egész minotaurusz-dolog nekem furcsa: hogy összesen vagy tíz percet szerepelt és egyből az első részben meg is halt?! Azt hittem/reméltem, hogy az egész első évad (minimum) erről fog szólni XD Hát nem.. Viszont az a kis sárkány-fajzat a piacon tényleg jó volt :)

Azt hiszem, Balinor írta, meg már mások is talán, Jason, igen.. Az ő karaktere még elég furcsa. Egyszer hip-hop fent terem egy tíz méter magas fal tetején, meg meg sem kottyan neki egy nyílvessző a vállába, máskor meg simán kiverik a kardot a kezéből :D Arról nem is beszélve, hogy az internet világából érkezett XD Szóval még alakulnia kell :) És igen, nekem is sok volt hirtelen a románcából, nem ért volna rá az még?

Na oké, és nagyjából nálam itt véget is ért a negatívum :D Nem akarom nagyon ragozni: én imádom. Visszaadta ugyanazt az érzést, amiért a Merlint is nagyon szerettem: hogy együtt lehet érezni a szereplőkkel, aggódni értük, belemerülni az életükbe (mert a háttér, a díszletek és jelmezek ezt kitűnően segítik), és hétről-hétre várni, mi történik velük :) Egyszerűen élvezhető a sorozat, minden körmondat nélkül.

A szereplők és színészek.. Hát Mark Addynek én a Lovagregény óta vagyok rajongója (tudjátok, az a régi Heath Ledger-ös film, vagy tíz éves), és ő továbbra is épp olyan imádnivaló, mint akkoriban volt :) Hatalmas színész, és a karaktere is az. Pitagorasz ugyanígy. Elképesztő, hogy tudnak ilyen rögvest megszerethető figurákat alkotni.

Orákulum nagy kedvenc *.*

És muszáj kiemelnem azt a rész, amikor Jason és Pitagorasz ülnek a templom lépcsőjén, és jönnek az emberek dobokkal meg bikafejjel... Az valami fenomenális :) (és épp ezért sajnálom ennyire a bika kipurcanását, most minden egyes bika motívumot le fognak cserélni Atlantisban? :D)

Oh, és igen, drámából még el tudnánk viselni egy keveset, de majd alakul a dolog :) Én nagyon reménykedem, és alig várom a jövő hetet :D

[u.i.: örülök, hogy te is rávetted magad, Sunny ;)]

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.10.01. 01:34:44

@kingaa.: Nagyon úgy tűnik, hogy Minósznak köze van Jason apjához és ahhoz, amit az Orákulum titkol, úgyhogy biztos sok minden ki fog derülni a királyi párról a későbbiekben.

@Caretha: A bika motívum nem csak a Minótauroszra utal, hanem sokkal inkább Poszeidónra. Atlantiszban mindenki tőle retteg, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy a bikák maradnak. :)

Kymy 2013.10.01. 14:50:30

@Balinor: Mint már régebben írtam, eléggé beleástam magam anno vagy 15-20 éve az Atlantisz mitószba, kutatásokba, / ezért is örültem, hogy végre erről a témáról is fimet készítenek./ így bizton állíthatom, hogy majd miden kutató és prof, meg könyvíró abban egyetért, hogy Atlantiszon a bikakultusz volt a fő vallás. Tehát ha innen nézzük, semmi köze a Minotauruszhoz. Bármilyen olvasmányban utánanézhettek.

kingaa. 2013.10.02. 14:22:09

Engem még az is érdekel hogy mivel lesz másabb az itteni mágia mint a cameloti. Remélem itt még véletlenül se lesz addig csapkodjuk a falhoz a másikat amíg bele nem döglik mert ebből már kaptunk eleget :D nekem tegnap újranézve az epizódot az jutott eszemben hogy Jason apja Minos idősebb testvére és jog szerint övé lenne egy trón de Minos és felesége csinált valamit , hogy övék legyen de mivel Jason az igazi örökös így adott h ki akarják nyírni és hoyg elmenekítették egy másik világba.

OvibanKenobi · http://ovibankenobi.blog.hu 2013.10.03. 01:21:00

@kingaa.: Lehet, hogy nem jársz messze az igazságtól, mert Iaszón mitológiai története nagyon hasonló. Iaszón apja, Aiszón volt a törvényes király, de a féltestvére elbitorolta tőle a trónt, és megölette Aiszón gyermekeit. Egyedül a csecsemő Iaszón maradt életben, akit egy kentaur nevelt fel.

Kymy 2013.10.03. 16:49:18

@Balinor: A kentaur pedig jelen esetben a vörös hajú hapsi az elején.

kingaa. 2013.10.03. 20:50:01

@Kymy: Akkor annak a pasinak is tudnia kellene mindent nem?

SunnyDonnelly · www.sunny-donnelly.blog.hu 2013.10.03. 23:31:52

@kingaa.: hát nem tűnt túl lelkesnek ott az elején, mielőtt Jason lemerült...

@Balinor: még a végén összerakjuk a teljes sztorit :D (ill. összerakjátok:D)

@Caretha: nem volt nehéz ;)

Kymy 2013.10.04. 15:18:44

@NapShe: Néha tényleg meg tudom előre jósolni egyes filmek, sorozatok végét. De csakis néha.
Még a végén kiderül, hogy a vörös hapsi is Atlantisról származik.

Kymy 2013.10.09. 18:00:04

Most, hogy még egyszer megnéztem az első részt, elgondolkoztam azon, hogy a vörös hapsi miért nem kutatott Jason apja után ? Ahogy Jason le tudott merülni, úgy Ő is tudott volna keresőcsapatot küldeni az apja után. Vagy már eleve tudta, hogy hová került Jason apja.
Vajon ki megy még át Atlantiszra az itteni világból?
süti beállítások módosítása